The Master Marketing, Digital & International Strategy, starting on November 28th 2016 in Rome, provides students with technical knowledge and managerial skills required to build a career in digital marketing strategies and international development.
The master requires full time compulsory attendance and is composed of 6 months of classroom and workshops and 4 months of internship.
Teachers will engage students in pragmatic and interactive sessions through case discussions, group works, business games and project works. Students will receive practical knowledge and insights that will be of direct use in their careers.
The internship period adds value to the Master since it allows participants to enter the world of work complexity with solid professional tools.
The vast network of contacts from the corporate, professional and financial sectors, along with the preparation provided by the Master’s program, will give students the opportunity to join important companies in Italy and abroad.
At the end of the course, the main areas of placement will be multinational companies, web communication agencies, Media Centers, consultancy firms.
24ORE Business School grants full cost and partial cost scholarships for the most deserving candidates.
For further information, please contact:
Adriana Anceschi
tel. +39.06.3022.3857
adriana.anceschi@ilsole24ore.com
Federica Bitti
tel. +39.06.3022.6406
federica.bitti@ilsole24ore.com
Ultime Notizie dai Master
Alla Federico II un evento di quattro giorni dedicato al Recruiting
Quattro giornate di colloqui mirati per aree di competenza con aziende nazionali e internazionali per l’evento di recruiting dedicato a laureandi e neolaureati dell’Università Federico II. Il 14, il 16 e il 17 ottobre 2025 appuntamento al Centro Congressi federiciano in via Partenope 36, per la Federico II Recruiting Week.
Career Day delle Scienze Umane e Sociali a Napoli
Promosso dai dipartimenti afferenti alla Scuola delle Scienze Umane e Sociali dell’Università Federico II, il 29 ottobre 2025 si terrà il Career Day delle Scienze Umane e Sociali.
Corso di Perfezionamento in Sport Management, seconda edizione
E’ stata prorogata al 31 ottobre 2025, la scadenza del bando per la presentazione delle domande di ammissione alla seconda edizione del Corso di Perfezionamento in Sport Management (SportMan DEMI | UniNa), promosso dal Dipartimento di Economia, Management, Istituzioni (DEMI) dell’Università degli Studi di Napoli Federico II per l’anno accademico 2025/2026.
Offerta formativa di Medicina: torna la specializzazione in Otorinolaringoiatria
Torna nell’offerta formativa della Scuola di Medicina e Chirurgia della Federico II, la Scuola di Specializzazione in Otorinolaringoiatria, nuovamente accreditata dal Ministero dell’Università e della Ricerca.
Corso di Perfezionamento in “Igiene Alimentare Nutrizione e Benessere” per l’anno accademico 2025/2026
E’ online il bando per partecipare all’edizione 2025/2026 del Corso di Perfezionamento in “Igiene Alimentare, Nutrizione E Benessere” istituito presso il Dipartimento di Biologia della Federico II. Il Corso è diretto a fornire ai laureati specifiche competenze nel campo dell’alimentazione e dell’igiene alimentare.